diskutujte, pokud máte potřebu se vyjádřit
...je to jedna z mála zpětných vazeb, kterou máme. Buďte prosím slušní.
Bezpečnost dětí na přechodu do ZŠ Zbečník přijal OV jako svoji prioritu. Bezpečnost by měla tvořit kombinace opatření - výrazné svislé a vodorovné značení, dozor policie, či jiných osob v době příchodu dětí do školy, a dále OV navrhnul zvážit nákup světelné signalizace tkzv. "zpomalovací semafor". Jedná se o zařízení, jehož hlavním prvkem je semafor, na kterém svítí červená, když přijíždíte rychleji než 50 km/hod. (plus nastavená tolerance). Pan místostarosta sehnal nezbytné údaje pro úvahu možného nákupu. U zpomalovacího semaforu by se jednalo o náklady řádově ve výši 185 000 Kč. Tady je předběžný rozpočet a tady funkce semaforu . OV navrhuje spojení předchozí funkce s kombinací tlačítka, kterou si přechod vynutíte.
Domnívali jsme se, že policie by měla chodit na přechod u ZŠ Zbečník dříve-tedy v době, kdy většina dětí přichází do školy. Tak je to uvedené v zápisu z jednání se zástupci města. Pan Vejvoda vznesl dotaz 6.9.2011 zda by městská policie nemohla být u přechodu o něco dříve (ten den příchod po 7.40 hod.) - tedy nejlépe v době mezi 7.15 a 7.30 hod.. Odpověď městské policie 7.9.2011 :
Dobrý den pane Vejvoda !!!!
Paní starostka mi přeposlala Váš e-mail, týkající se dohledu na přechodu pro chodce, který se nachází v bezprostřední blízkosti základní školy ve Zbečníku. Co se týká samotného času, tento určen striktně není, tzn. nejsem schopen vždy přesný čas dodržet, a to z důvodu dalších nenadálých věcí, které nejsem schopen ovlivnit, a které mohou nastat. Samotný výkon služby městské policie je určen při dohledu na přechodu takto:
Přechod u ZŠ Hronov-Zbečník - městská policie: pondělí a středa
Přechod u ZŠ Hronov-ul.Jiřího z Poděbrad a ul.Palackého - městská policie: úterý, čtvrtek, pátek
Mimo MP zajišťuje dohled na přechodu u ZŠ Hronov OOP PČR Hronov, a to v pondělí a ve středu
Tento probíhající týden, mi vedoucí OOP PČR Hronov oznámil změnu, která se týká jen týdne od 5.9.2011 do 9.9.20011 spočívající v tom, že dohled na přechodu ve Zbečníku bude zajišťovat OOP PČR Hronov, a tím pádem městská policie Hronov zajišťuje dohled u ZŠ Hronov po celý tento týden. Vzhledem k tomu, že vy uvádíte termín 6.9.20011, v tento den, dle shora uvedeného ve Zbečníku měla být hlídka OOP PČR Hronov.Příští týden, bude platit výše uvedené. Mimochodem v pondělí tj. 5.9.2011 byl na přechodu ve Zbečníku, strážník městské policie, pan Macháček. K samotnému času Vám sděluji, že příjezd ,příchod hlídky MP k přechodu je ve většině případů do 07:30 hodin.
S pozdravem a přáním hezkého dne
str. Miroslav Pavelka
vedoucí strážník MP Hronov
Zeptali jsme se tedy, jestli by nemohlo být možné, aby čas příchodu městské policie byl "striktně určen" nejlépe mezi 7.15 a 7.30 hod. a dále, jestli by bylo možné, aby ve dnech kdy městská policie nemůže, by nebylo možné jí nahradit policií státní, aby byl dozor po celý celý školní týden. Zde je odpověď :
Hronov 12. září 2011
Dobrý den pane Havelka !!!!!
Paní starostka mi přeposlala, Váš e-mail týkající se dohledu nad BESIP u přechodu základní školy ve Zbečníku. Co se týká samotného příjezdu, či příchodu k přechodu, asi následující.Samotný čas nemůže být určen a to z několika důvodů:
1) V poměrně velké míře vyřizujeme předvolání pro nepřítomného řidiče DP zrovna v této
době, tzn. od 07:00 hodin. Sice je ve výzvě uveden čas, kdy se má podezřelý z přestupku
dostavit, ale je to ve velké míře velmi individuální.
2) Vzhledem ke spolupráci s SKPV Náchod i s ostatními ozbrojenými složkami, jedná se
v převážné míře o domovní prohlídky a provádění místního šetření – MP figuruje jako
nezúčastněná osoba – nelze dodržet Vámi striktní čas příjezdu či příchodu k přechodu.
3) Při udělení BP NMNZ chodí skoro ve všech případech, podezřelý z přestupku tuto pokutu
zaplatit v tomto času.Samotné vypsání trvá také určitou dobu.
4) Pokud nastane jakékoliv oznámení, týkající se dopravní nehody, krádeže, a dalších věcí
Jsme povinni v dané věci , dle platných zákonných ustanovení, provádět nezbytné úkony.
Co se týká naší součástí, pokud nebudeme, namátkou uvedenými případy svázání, nevidím ve Vámi uváděném čase příjezdu, či příchodu sebemenší problém.Druhá věc je ta, že Vy uvádíte „ zbylé dny Policie ČR „. K tomuto bodu, Vám mohu sdělit následující. Střídání na přechodech jsem prosadil cca před více než dvěma lety s vedoucím OOP PČR Hronov.Vzhledem k početním stavům na OOP PČR Hronov a nápadu trestné činnosti, který v tuto dobu je, ( OOP Hronov se spojilo s OOP Červený Kostelec ), nevidím Vámi navrhované řešení za akceptovatelné ze strany OOP PČR Hronov. Z druhé, nemám možnost, ani zákonné ustanovení, něco PČR nařizovat. Záleží spíše na konkrétní situaci, která v konkrétní den nastane.Mohu samozřejmě, tuto problematiku prodiskutovat s VO OOP PČR
Hronov.
str.Miroslav Pavelka
vedoucí strážník MP Hronov
OV komentuje : pokud máte zamotanou hlavu ze zkratek, dovolíme si pár vysvětlivek:
Pokud se tedy výše uvedená vyjádření pokusíme shrnout, městská policie dle jejího vyjádření nemá na dozor u přechodu ZŠ Zbečník v celé šíři požadované doby čas ani prostor. Určitě bude účelné aby se věnovala aktivitám, které vedou k potlačení a potrestání nezákonného jednání. Školní docházka je pro děti ale povinná - a my jsme povinní jim zajistit co nejbezpečnější přechod do školy. Pokud by se někomu zdála cena za tato opatření příliš vysoká, je to možná jen do té doby než se něco stane, pak si třeba budeme klást otázku, zda jsme udělali všechno pro to, aby se tomu tak nestalo. Odkaz na "nemyslíš, zaplatíš" jsou laciné body jen do chvíle, než se s nimy setkáte na vlastní kůži.
Osadní výbor navrhuje doplnit dozor u přechodu ve zbývající dny civilní osobou (pověřenou obecním úřadem) - tato by nevytěžovala městskou policii a dětem by pomohla překonat jejich první denní překážku k cestě za základním vzděláním.
Právní ošetření této situace naleznete v následujících odkazech : kdo může zastavovat vozidla a preventivní projekt-strážce přechodu (zaslal J.Vejvoda).
V současné době zvažuje město mimo jiné nákup informačních cedulí při vjezdech do Hronova - typu "děkujeme, že jedete 50" , je pro ně nutné najít vhodné umístění na nejlépe obecních pozemcích.
Ano, je to běh na delší trať, ale snad se nám to společně s městem povede.
Pokud máte k této věci co říci použijte prosím diskusní forum, nebo kontaktní adresu. Děkujeme OV Zbečník.
...je to jedna z mála zpětných vazeb, kterou máme. Buďte prosím slušní.